Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Chlapi prý nepláčou

Když jsem začala psát tuto úvahu o mužích a vlastně i o ženách, bylo léto. Pamatuji si, že po krásných slunečních dnech mě jednou, po návratu domů, hlasitě pozdravila bouře. Vypadala děsivě, ale během chvilky bylo nebe opět modré

Kéž by to i v životě šlo tak lehce a bezbolestně! 

Dlouhá léta jsem fungovala jako vrba. Bylo to takové mé druhé zaměstnání, které jsem dělala ráda a s pochopením. Přidanou hodnotou bylo, že ze mě pak obvykle vypadla nějaká nová písnička. Mé uši byly zvyklé poslouchat hlavně ženské hlasy a těm tónům jsem i nejlépe rozuměla. Občas se však stalo, že jsem byla poctěna vzácnou důvěrou oněch silných, nebojácných, neplačících, mužných,….mužů.

Nad příběhy, které život napíše, mnohdy jenom nevěřícně kroutíme hlavou. Já jsem pochopila, že nešťastná láska či kudla do zad převálcuje každé srdce, a to bez rozdílu. Zároveň jsem si také uvědomila, že v dnešním světě to slušní chlapi nemají vůbec lehké. Jsou často vystavení vysokým nárokům a kontroverzním očekáváním. Mají být tvrdí i romantičtí, mají být nebojácní i chápající naši křehkou duši. Mají nám rozumět, dokonce i našim větám beze slov. Mají mít ploché břicho a zároveň sníst vše, co jsme jim uvařily. Jak se v tom chaosu ale mají vyznat a jak mají uvolnit svůj vnitřní stres, když od malička slyší jen přísné kárání: "Nebreč, chlapi nepláčou!" No a právě tato věta, a otázka s ní spojená, mi doteď vrtá v hlavě...

Chlapi prý nepláčou

Hospodský, nalij mi vína červeného,
Hospodský, zatím dej panáka zeleného
Ty, brácho, zapal mi pomněnko-trávu,
ať už víc nemyslím na to, kdo byl v právu.
Mariáš vychází, láska je němá
„Jsi zdrojem nesnází“, řekla má žena.
S nejlepším kámošem se teď někde kroutí
můj ostrov pokladů do pekla se zhroutil

Chlapi prý nepláčou … Chlap musí být tvrdý
Chlapi prý nepláčou …. Chlap měl by být hrdý.
Když chlapi zapláčou, pak je to moc mrzí.
Nemůžou pochopit, proč Bůh jim dal slzy?!

Mariáš vychází, láska je němá
„Vydělej prachů víc!“, řekla má žena, 
„málo je, cos mi dal, a když nemáš víc,
tak si běž, kam jen chceš, já nedám ti nic“
Hospodský, nalij mi, dej ještě trochu,
ať můžu nemyslet na tu lidskou mrchu
Dík, brácho, zázračný je tvůj lék
Právě jsem zapomněl, jak velký mám vztek!

Chlapi prý nepláčou … Chlap musí být tvrdý
Chlapi prý nepláčou …. Chlap měl by být hrdý.
Když chlapi zapláčou, pak je to moc mrzí.
Nemůžou pochopit, proč Bůh jim dal slzy?!

Proč Bůh jim dal slzy?

Tuto písničku kdysi nazpíval můj kamarád a skvělý přerovský muzikant Petr Vyňuchal. Když jsem ho poslouchala, měla jsem husí kůži. Moc ráda bych se k ní jednou vrátila, ale vím, že tuto věc přešívat nikdy nebudu. Jenom jsem sobě i Vám chtěla připomenout, že nejlepším prostředkem na všechny bouře světa je zachovat klid a rozvahu a že je zcela zbytečné chodit s kudlou na kudlanky. A když se skutečně nedaří a něco moc bolí, tak je dovoleno si občas, nejlépe v dešti, pořádně pobrečet :-)

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Irena Kanovská | úterý 20.12.2016 9:54 | karma článku: 7,89 | přečteno: 320x
  • Další články autora

Irena Kanovská

Nezáleží na tom, čo žerieš, ale čo žerie teba

Váha alebo rovnováha? Všimla som si, že v poslednej dobe stále viacej ľudí rieši to, čo je, než to, čím je. Nemám na mysli čím je to, čo je, myslím kým je :-)

2.12.2018 v 12:01 | Karma: 9,43 | Přečteno: 181x | Diskuse| Ostatní

Irena Kanovská

Z deníku bosorky č. 8 – Dobrá rana do hlavy je lepšia, než zlý psychológ

Ako mladé dievča, už je to za nami,... som športovala rada, často, poctivo a intenzívne. Najradšej som mala loptové hry – volejbal, futbal, ping pong a basketbal.

20.11.2018 v 18:33 | Karma: 9,53 | Přečteno: 198x | Diskuse| Ostatní

Irena Kanovská

Z deníku bosorky č. 7 - …. a je tomu na vine európska mena!

Peniaze sú neodmysliteľnou súčasťou nášho života a hoci u mňa nie sú na prvom mieste, snažím sa ich mať natoľko rada, aby odo mňa neutekali.:-)

15.11.2018 v 20:21 | Karma: 5,27 | Přečteno: 87x | Diskuse| Ostatní

Irena Kanovská

Z deníku bosorky č. 6 – Prý bychom měli být přirození

Nedávno jsem četla zajímavý výrok o tom, že bychom měli být přirození. Když mi to došlo, chytla jsem pořádný záchvat smíchu. Konečně něco, co vysvětluje, proč se někteří lidé chovají tak, jak se chovají!

11.11.2018 v 16:03 | Karma: 8,78 | Přečteno: 270x | Diskuse| Ostatní

Irena Kanovská

Z deníku bosorky č. 5 – Základ zdraví? Neberme se příliš vážně!

1. ledna jsem si dala předsevzetí, že i když jsem nesmělá, do roku 2018 vkročím odvážně, nevážně, zvesela. Proč?

7.11.2018 v 17:17 | Karma: 6,43 | Přečteno: 231x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Ukrajinská armáda zaútočila na přístavy v Černém moři, cílila i na sklady s ropou

17. května 2024  6:42,  aktualizováno  10:19

Sledujeme online Ruská obrana v noci čelila rozsáhlému útoku dronů na Novorossijsk a další přístavní město...

Muž utekl z hořícího bytu na balkon, hasiči ho dostali dolů po žebříku

17. května 2024  10:15

Nečekaný budíček měli dnes kolem páté hodiny ráno lidé z třípatrového bytového domu v Březové na...

Fingerland: Netanjahu do roka odejde, ale Hamás odolá. Válka skončí patem

17. května 2024

Vysíláme Válka o Gazu může skončit patem a zároveň se blíží konec premiéra Benjamina Netanjahua. V Rozstřelu...

Hádka o školních absencích skončila vraždou v rodině, hoch za ni dostal 7 let

17. května 2024  9:36,  aktualizováno  9:52

Ve čtvrtek u Krajského soudu v Liberci při neveřejném jednání padl sedmiletý rozsudek nad mladíkem,...

  • Počet článků 32
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 481x
Kamarádi mi říkají, že jsem zpívající slovenská bosorka nebo-li česká čarodějnice. Já říkám, že čarovat neumím, i když bych moc chtěla. Faktem je, že o čem jsem kdysi napsala písničku, to se splnilo. Asi to bude tím, že jedinou věcí, kterou skutečně umím, je poslouchat, motivovat, inspirovat, ctít, cítit a hlavně se vcítit do pocitů jiných. Ve svých 55-ti letech se můj život obrátil vzhůru nohama a já se díky tomu hodně naučila. Například, že je třeba věřit sobě a zázrakům, které se ději, když změníme úhel pohledu na problémy, které nám život přináší. Jinak jsem úplně obyčejná ženská, která zpívá a píše písničky a která se rozhodla plnit si své sny, protože život máme jenom jeden. Ať je na co vzpomínat.

Seznam rubrik