Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bosorka na druhú - Pošepky

Vzpomínkové Pošepky věnuji všem, kteří ztrácí naději kvůli dlouhé a kruté zimě ve svých pocitech, ve svých životech. Nemusí. Koloběh v přírodě i v lásce je neměnný.

Dnes jsem vystupovala z auta a ještě jsem ani neměla pravou nohu na zemi, když se kousek ode mě ozvala rána jak z děla. Jakýsi vtipálek mi hodil petardu málem na hlavu. Je to neuvěřitelné, jak vás něco takového ochromí. Když jsem se po chvilce vzpamatovala, rozhlížela jsem se kolem, ale nic. Nikoho jsem neviděla. V té chvíli, vážení a milí, kdybych uměla čarovat, to by bylo veselo na tomto světě! Bohužel, čarovat neumím, pouze pragmaticky konstatovat. Zjistila jsem, že neslyším na levé ucho, což se u zpěvačky považuje za špatnou správu. Ta dobrá ovšem je, že jsem nedostala infarkt, tudíž mám silné srdce na správném místě. Nerupla mi ani cévka, tudíž mám mozek v dobré kondici a co je v mém věku a postavení to nejdůležitější, mám v pořádku i další věci. Například svěrače.

Takže jsem dnes prožila moc hezký den, jenom ten příchod z práce mi stále vrtá v hlavě. Nedokážu totiž pochopit, jak někdo může z dlouhé chvíle dělat takové nesmysly. Vždyť na mém místě mohl být někdo vážně nemocný, dítě, pes nebo starý člověk, což já naštěstí nejsem. Škoda jen, že nejsem ani bosorka. Kdybych jí byla, tak bych takovýmto nudícím se vtipálkům určitě naordinovala nějakou smysluplnější činnost.  Například – odmetat mi každé ráno sníh či led z auta nebo ošetřovat staré nemocné lidi nebo hlídat zlobivé malé děti či dvacetkrát denně venčit psa. Nejlépe Baskervillského. A to vše v klidu, potichu a „pošepky“.

Nepamatuji si přesné datum, kdy jsem písničku s názvem „Pošepky“ napsala, ale její zrod byl, stejně jako u mnoha dalších, velmi zvláštní a podivný. Představte si teplý a útulný obývák, je půl druhé v noci. Vy romanticky ťukáte do svého počítače nějaké autorské dílo pro manželovy kurzy autodiagnostiky. Manžel, v poloze ležmo, vás celý večer u televize morálně podporuje a do toho bere kytaru, aby se vám lépe pracovalo a hlavně přemýšlelo. Dle mého soudu měl spíše obavy, aby si po několikahodinovém gaučování nezpůsobil proleženiny. Najednou jsem v té spleti moc krásných tónů, které hrál, uslyšela tklivou, naléhavou, zvláštní melodii a bylo dopracováno. S mým mužem jsme dlouhá léta tvořili báječný, pracovně i hudebně sehraný pár, bohužel s krátkou pamětí.  Ráno, kdy jsme se vzbudili, si popůlnoční melodii nepamatoval ani on ani já. Někde v podvědomí mi však naskočil text a já jsem čtyři sloky o koloběhu života, o lásce a naději napsala na jeden dech. S otextovanou A4, vraženou do kabelky, jsme vyrazili do světa na sobotní výlet. Moc jsem toho v ten den nenamluvila, čímž jsem potěšila celou moji chlapskou rodinku.  Když jsme večer cestou zpět projížděli kolem naší firmy, z ničeho nic jsem zařvala: „Stop! Mám to! Otoč to!“ Jako správná bosorka jsem si vždy sebou vozila nejen kytarový doprovod, ale i svého zvukaře. No a zcela logicky se dá očekávat, že bosorka má pod svou kanceláří, vedle rodinného autoservisu, i zázraky dělající nahrávací studio. V osm večer vzal můj manžel do ruky kytaru, syn zapnul nahrávání, já na druhé straně zdi  stoupla před mikrofon a z pokrčené A4 zpívala „Pošepky“. V přítmí studia i režie jsme na sebe vůbec neviděli. Řídili jsme se svými pocity, prazvláštním souzněním… a písničku nahráli napoprvé. V tomto znění a bez jakéhokoliv zásahu navždy zůstala.  Vlastně ne tak docela. Později se ke mně v nahrávce na CD přidala skvělá a mému srdci blízká slovenská zpěvačka Katka Koščová. To byl také den, kdy naše studio poprvé navštívil i její klavírista Daniel Śpiner. Nikdo z nás nemohl tušit… jenom já…kdybych byla bosorkou.

Vzpomínkové Pošepky věnuji všem, kteří ztrácí naději kvůli dlouhé a kruté zimě ve svých pocitech, ve svých životech. Nemusí. Koloběh v přírodě i v lásce je neměnný. Stačí to jenom pochopit, za svým snem jít, sám sebou být a ve svém tichu v míru žít! Pokud ovšem nenarazíte na vola, co vám hodí petardu pod nohy. S láskou vaše zpívající bosorka! Cmuk :-)

Autor: Irena Kanovská | úterý 9.2.2016 13:46 | karma článku: 10,39 | přečteno: 518x
  • Další články autora

Irena Kanovská

Nezáleží na tom, čo žerieš, ale čo žerie teba

Váha alebo rovnováha? Všimla som si, že v poslednej dobe stále viacej ľudí rieši to, čo je, než to, čím je. Nemám na mysli čím je to, čo je, myslím kým je :-)

2.12.2018 v 12:01 | Karma: 9,43 | Přečteno: 181x | Diskuse| Ostatní

Irena Kanovská

Z deníku bosorky č. 8 – Dobrá rana do hlavy je lepšia, než zlý psychológ

Ako mladé dievča, už je to za nami,... som športovala rada, často, poctivo a intenzívne. Najradšej som mala loptové hry – volejbal, futbal, ping pong a basketbal.

20.11.2018 v 18:33 | Karma: 9,53 | Přečteno: 198x | Diskuse| Ostatní

Irena Kanovská

Z deníku bosorky č. 7 - …. a je tomu na vine európska mena!

Peniaze sú neodmysliteľnou súčasťou nášho života a hoci u mňa nie sú na prvom mieste, snažím sa ich mať natoľko rada, aby odo mňa neutekali.:-)

15.11.2018 v 20:21 | Karma: 5,27 | Přečteno: 87x | Diskuse| Ostatní

Irena Kanovská

Z deníku bosorky č. 6 – Prý bychom měli být přirození

Nedávno jsem četla zajímavý výrok o tom, že bychom měli být přirození. Když mi to došlo, chytla jsem pořádný záchvat smíchu. Konečně něco, co vysvětluje, proč se někteří lidé chovají tak, jak se chovají!

11.11.2018 v 16:03 | Karma: 8,78 | Přečteno: 270x | Diskuse| Ostatní

Irena Kanovská

Z deníku bosorky č. 5 – Základ zdraví? Neberme se příliš vážně!

1. ledna jsem si dala předsevzetí, že i když jsem nesmělá, do roku 2018 vkročím odvážně, nevážně, zvesela. Proč?

7.11.2018 v 17:17 | Karma: 6,43 | Přečteno: 231x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Kolegu lídra kandidátky AfD zadrželi, dával Číně informace z europarlamentu

23. dubna 2024  8:38,  aktualizováno  11:07

Německá policie zadržela v noci v Drážďanech spolupracovníka Maximiliana Kraha, lídra kandidátky...

Kadyrov má nekrózu slinivky, Kreml hledá nástupce, tvrdí investigativci

23. dubna 2024  11:03

Spekulace o zdravotním stavu Ramzana Kadyrova opět přiživil ruský exilový portál Novaja Gazeta...

Začaly vypovídat poškozené. Vyslechnout si je Cimický k soudu nepřišel

23. dubna 2024  11:02

V případu psychiatra Jana Cimického, který čelí obžalobě z několika znásilnění a desítek případů...

Využijeme váš kamion. Policisté kvůli naháněnému řidiči nařídili zatarasit silnici

22. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  23.4 11:01

Několik českých policejních hlídek se zapojilo do pronásledování řidiče, který v Německu odmítl...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 32
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 481x
Kamarádi mi říkají, že jsem zpívající slovenská bosorka nebo-li česká čarodějnice. Já říkám, že čarovat neumím, i když bych moc chtěla. Faktem je, že o čem jsem kdysi napsala písničku, to se splnilo. Asi to bude tím, že jedinou věcí, kterou skutečně umím, je poslouchat, motivovat, inspirovat, ctít, cítit a hlavně se vcítit do pocitů jiných. Ve svých 55-ti letech se můj život obrátil vzhůru nohama a já se díky tomu hodně naučila. Například, že je třeba věřit sobě a zázrakům, které se ději, když změníme úhel pohledu na problémy, které nám život přináší. Jinak jsem úplně obyčejná ženská, která zpívá a píše písničky a která se rozhodla plnit si své sny, protože život máme jenom jeden. Ať je na co vzpomínat.

Seznam rubrik